“De wereld op een nieuwe manier kennis laten maken met de producten, bedrijven en innovaties uit de tuinbouwsector.”

Missie

Opgegroeid in en rondom het Westland heeft Kordaat van jongs af aan kunnen zien over welke middelen de tuinbouwsector beschikt, om hun producten te produceren. Van kassenbouw tot kweken en van oogsten tot logistiek, het Westland is een middelpunt van innovatie. Er worden dan ook prachtige waardevolle producten gemaakt. Toch wordt niet elke waarde die producten van nature hebben vollop benut. Tomaten zijn heel lekker, maar wist je dat tomatensap een uitstekend schoonmaakmiddel is? En wat dacht je van de unieke kleurstoffen van bloemen die nergens anders in de natuur te vinden zijn? Waarden waar de hele wereld van mag weten! Daarom is onze missie: “Het optimaliseren van de waarde van Westlandse tuinbouwproducten door een brug te slaan tussen het Westland en de wereld daar buiten.”

Hoe?

Deze brug slaat Kordaat door op zoek te gaan naar unieke en vernieuwende combinaties waarmee een tuinbouwproduct op een nieuwe manier aan de man gebracht kan worden. Met ons kantoor gevestigd aan de rand van het Westland worden zowel de consument als de aanbieder regelmatig bezocht om zo goed mogelijk te kunnen voldoen aan de wensen van beide partijen. De prachtige verhalen van de tuinbouwsector worden vervolgens middels een nieuw product of service, ontworpen door Kordaat, verteld aan de consument. Bij het oplossen van een probleem bestrijdt Kordaat geen symptomen maar pakt een probleem bij de wortels aan. Zo creëren wij in korte tijd waarde voor de langere termijn.

Over Kordaat

Drie vrienden met een gedeelde passie: het ontwerpen van duurzame producten. Wat begint met een gesprek in de kroeg op een regenachtige zomerdag in 2016 wordt 15 maart 2017 bekrachtigd met de inschrijving van Kordaat Product Design bij de Kamer van Koophandel. Sindsdien gaat het snel. De projecten stromen binnen en de huiskamer waaruit gewerkt wordt blijkt al snel te klein. In oktober besluit Kordaat te verhuizen naar de BINK36, te Den Haag. Vanuit deze nieuwe locatie wordt de stijgende lijn voortgezet. Kordaat trekt nieuwe klanten aan, zoekt de samenwerking met mede-ontwerpers en investeert in de ontwikkeling van kennis.

Jens Luiten
Hessel Luiten

Jens is het creatieve brein van Kordaat. Hij zet de wensen van klanten om naar een strak ontwerp. Hierbij vindt hij altijd de balans tussen functionaliteit en esthetiek. Want eerlijk is eerlijk, het oog wilt tenslotte ook wat. Jens heeft ‘Industrieel ontwerp’ gestudeerd aan de Technische Universiteit van Delft. Jens bewaakt de hele week het kantoor op de BINK en is daarmee ook de eerste contactpersoon.

Lucien heeft een brede taak binnen Kordaat. Naast het feit dat hij kritisch mee denkt over ontwerpen regelt Lucien de financiën en doet de marketing. Hij heeft Business Administration gestudeerd aan de Erasmus Universiteit Rotterdam en is naast Kordaat werkzaam als risico analist bij een bank. Zo brengt hij het beste van beide werelden samen!

Hessel is de technische man van Kordaat. Van kleine slimmigheidjes tot complexe technische systemen, Hessel denkt het uit en lost het op. Hessel heeft Industrieel Product Ontwerp gestudeerd aan de Haagse Hogeschool. Naast Kordaat werkt Hessel op de werkvoorbereiding van een Westlandse kunststofverwerker, waar hij zijn technische vaardigheden blijvend kan aanscherpen.